Førerkort til motorsykkel

Det er allerede mange som har meldt seg på opplæring på MC for 2023 sesongen. Det er fortsatt mulig å få plass i 2023, men det avhenger av at du er ivrig å tidlig ute. Vi prioriterer elever etter når de har meldt seg på, når de har tatt teorien og når de har fødselsdag.

Når teoriprøven er bestått, er det viktig at eleven legger inn fullmakt på vegvesnet sine sider, for bestilling av førerprøve. Dette slik at vi kan være klare til å bestille oppkjøring så fort det blir ledige timer hos vegvesnet. Du må gjerne selv følge mde når det blir noe ledig.

Vi krever at elevene våre har fullt kjøreutstyr når de kommer på opplæring. Bla er det ikke tillatt med sko som ikke dekker over ankel. Det er ikke tillatt å drive opplæring uten fullt kjøreutstyr.

Vår trafikkskole er spesialisert på opplæring til motorsykkel. Vi har bred erfaring med over 40 år i bransjen. Vi har motorsykkler til bruk under opplæringen som er gode og lettkjørte sykkler. Vi kjører våre sikkerhetskurs i presis kjøreteknikk på Røssvoll motorstadion.

Vi har følgende tunge MC: 5 x Yamaha XJ6, Yamaha Tracer 700 -17

Lett MC: 2 x Honda Varadero 125 - 14, Yamaha XSR125 -21 Yamaha YS125 -18